charlotteschoenmaker.reismee.nl

Plannen, Spaans en salsa!

Vanochtend ben ik naar school gegaan om het recept van typisch Nederlandse pannenkoeken op te zoeken voor Sra. Finita. Vervolgens heb ik het recept vertaald naar het Spaans (bleek nog best lastig trouwens). Daarna ben ik met Fiona op zoek gegaan naar El mercado negro (letterlijk vertaald betekent dat de zwarte markt, haha!). Ik heb een haarborstel gekoch en een A&F fleece vest, ik wilde eigenlijk een alpaca trui maar ze hadden geen mooie. En zondag gaan we toch naar Tarabuco, daar is een markt met alleen maar alpaca en traditionele kleding :D Zo´n trui ga ik echt nodig hebben op de Salar, het is daar -10! Maar dat ik een nieuw vest heb gekocht betekent natuurlijk ook dat ik iets anders weg moet gooien of geven (wrs dat laatste), want die deal had ik aanvankelijk met mezelf gemaakt. Daarna weer een heerlijke smoothie gekocht en locals gefotografeerd.

Op de terugweg zijn we langs een aantal tour operators geweest om informatie in te winnen over de verschillende plaatsen die we willen bezoeken. Jolien had me al aangeraden om naar Casa del Turismo te gaan en daar bleken ze erg vriendelijk en behulpzaam te zijn! Ik heb bijna een uur zitten praten, een planning gemaakt en vele handige tips gekregen :) Er werd me bovendien verteld dat ik de activiteiten heb beste ter plaatse kan regelen ipv alles al vanuit Sucre vast te leggen. Mocht je onderweg worden opgehouden, door bijvoorbeeld wegblokkades door protesterende locals, dan kun je veel gemakkelijker je planning aanpassen. ¨Als je een oude man met kleinkinderen en slecht te been bent, dan is het misschien verstandiger om alles in een keer te regelen. Maar als jonge Nederlandse vrouw kan dat gemakkelijk te plaatse.¨ Een gratis lesje loslaten voor mij dus! Ik wil denk ik wel mijn vlucht en salar vastleggen, want ik vind het zonde om tijd te verliezen wanneer je een dag moet wachten om dat de tours volgeboekt zijn. Ik ben nu aan het kijken wie er in dezelfde periode dezelfde dingen wil doen als ik. Dat is wel zo gezellig en veilig natuurlijk!

Na de lunch heb ik nog even mijn huiswerk gemaakt (ohh gosh it feels like i´m in high school again XD) en ´s middags weer Spaanse les. Ik had stroopwafels voor mijn buddies van school en la profesora meegenomen. Dat werd erg gewaardeerd (vooral door Paddy, haha!). Veel geoefend met de verschillende tekststructuren en natuurlijk alle werkwoordstijden. Bovendien kregen we onze taaltest van de eerste dag te zien en moesten we onze fouten verbeteren. Leuk om te zien dat je in een zeer korte tijd (4 x 4 uur les) zoveel hebt geleerd!

´s Avonds hadden we salsales van Roberto, een latino leraar van ALA. DAt was erg leuk! Salsa in Bolivia is anders dan in CR, maar zeker niet minder leuk. (zie foto´s). Ik heb er alleen een beetje moeite mee om me te laten leiden door een man, haha! (verrassend he? XD) Wederom erg veel gelachen en me goed vermaakt! Er was een nieuw meisje uit Duitsland, Nora. Waarschijnlijk gaan we volgend weekend samen western horseback riding doen :D
Naderhand zijn we weer met zijn allen gaan eten.

Hasta pronto! xx

Reacties

Reacties

Nivar

Ik hoop dat je een vriendje krijgt in Bolivia! Ik hoop dat je levend terugkomt!

Mare

Ik hoop dat je snel terugkomt. Knuffels mare

jan-nelschoenmaker@planet.nl

23 Jul 2012, 19:30
Lieve Charlotte.
Weer even een babbeltje vanuit Franeker! Wat een geweldige dag vandaag!! Zon, zon, en nog eens zon! Het kon vandaag niet stuk! We hadden vandaag onze mini crosscountry! Iedereen was heel enthousiast! Fijn is dat, want als je zoiets organiseert, en men vindt het mooi en leuk, dan is het alleen maar plus! We hebben er toch wel weer vrij veel werk ingestoken. Een parcours uit zetten en regelen dat de baan voor de nodige uren alleen beschikbaar is voor de wedstrijd! Na afloop de prijzen uitgereikt en heerlijk geluncht. Ja, steeds veel regen hier en nu opeens vandaag zo mooi! Morgen gaan opa en ik weer lekker golfen! mooi bezig blijven! Charlotte, wat genieten wij hier geweldig van je reis verslagen! Geweldig! Heerlijk om lekker rustig te gaan zitten lezen! Lieve Charlotte, de volgende keer wel weer een verhaaltje! Heel veel knuffels weer en kusjes vanopa en oma!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active