charlotteschoenmaker.reismee.nl

Ziek, climbing, abseilen en paardrijden!

Bij deze een update over mijn belevenissen de afgelopen week. De nieuwe foto`s staan trouwens weer op Facebook ;)

Allereerst was ik afgelopen vrijdag behoorlijk ziek... Hoogstwaarschijnlijk voedselvergiftiging (Ik zal niet de eerste en zeker niet de laatste zijn die hiermee te stellen krijgt in Bolivia XD). Maargoed, ik zal jullie de details besparen maar dat was dus minder!

Zaterdagochtend nog ziek, gelukkig ging het smiddags een heel stuk beter waardoor ik toch kon gaan klimmen en abseilen met Kim (een andere vrijwilliger). Dat was in een woord: kicken!!! We hebben 120 meter bijna verticaal geklommen over rotsen waar je ofwel weinig houvast had ofwel dat het glad was door de begroeiing. Maar ik hou wel van uitdagingen he! Halverwege raakten mijn armen vermoeid en vroeg ik me wel even af waarom ik dit ookalweer zo graag wilde doen :P En het abseilen is wel echt de ultieme les voor mij om te leren loslaten! Hahaha :D Uiteindelijk bereikten we beiden ongedeerd de top en kwamen we ook weer veilig naar beneden :) De volgende dag kon ik alleen mijn armen niet hoger dan mijn schouders optillen, haha XD

Zaterdag op zondag nacht wederom flink ziek geweest, waarschijnlijk is het klimmen/abseilen toch te inspannend geweest... Verschrikkelijke nacht! Hoe dan ook, zondag ochtend voelde ik me al een stuk beter :) Alex (Zwitserse jongen die ik ken van de talenschool) huurt inmiddels ook een kamer in het vrijwilligershuis even als Alexander (een Fransman). Dus ondanks dat ik nog steeds niet echt een klik voel met de Japanse vrouw, ben ik niet meer alleen! De verflucht is trouwens ook minder en de chaos is opgeruimd, dus op de interessante douche en kranen na (die soms koud ipv warm of helemaal geen water geven) is het prima vertoeven daar!

Zondagmiddag samen met Jason, Nora en Stella western style gaan paardrijden! Wat een ervaring! Heerlijk om in de prachtige natuur te zijn. Ik zat op Santana, een prachtig dier met behoorlijk wat Latino temperament haha! Schijnbaar was zij gewend om altijd voorop te lopen, want als de gids ons probeerde in te halen sneed zij hem steeds behendig af :P Haha bovendien wilde ze steeds sneller, en gallopeerden we er dus flink op los! Heerlijk mindful gevoel gaf dat :) Boven aan een berg een pauze gehouden (pff we voelden onze benen al beurs worden), genoten van het uitzicht en gezellig gekletst. Daarna gingen we weer verder. Het weer was wat onstuimig en we merkten dat de paarden daar onrustig van werden. (het heeft in 3 maanden slechts 1x geregend, dus dikke kans dat er een bui aankwam). Op een gegeven moment schrok Jasons paard ergens van en ging hij er als een speer vandoor. Daar schrokken de andere paarden van en ook die zetten flink in tijdens het galloperen! Jason is toen van zijn paard gevallen :( Gelukkig geen ernstge verwondingen maar wel behoorlijk geschrokken! Daarna zijn we weer terug naar Sucre gegaan en hebben een drankje gedaan in Joy Ride :)

`s Avonds voldaan na een ondanks het ziekzijn een zeergeslaagd weekend maar doodmoe in slaap gevallen!

Reacties

Reacties

els

wat vervelend zeg dat je ziek bent geweest maar wat weer leuke en spannende dingen heb je gedaan liefs els

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active