charlotteschoenmaker.reismee.nl

El fin de semana!

Bij deze een update van afgelopen weekend!

Vrijdag had ik voor de laatste keer Spaanse les, wederom een leuke en leerzame les maar het voelde wel vreemd dat het alweer de laatste keer was. `s Avonds hadden we Boliviaanse kookles, dat was erg leuk, gezellig en lekker! De hele groep was er en we hebben al salsadansend met zijn allen gekookt :P Ik ben de naam van het gerecht even vergeten, maar die volgt later nog. Hoe dan ook, het was erg lekker en met een rood Boliviaans wijntje erbij kon het natuurlijk helemaal niet meer stuk :) Hier wordt trouwens erg goede wijn geproduceerd, die vooral in Spanje veel gedronken wordt. En het is trouwens echt waar dat je door de altitude sneller dronken wordt... Na 2 wijntjes voelde ik hm behoorlijk hangen, terwijl ik dus goed had gegeten xD

Vervolgens hielden we een feestje bj Florens, omdat 2 Weg uit Sucre gaan en omdat het mijn laatste dag op school was... En omdat we gewoon behoefte hadden aan een feestje natuurlijk ;) Erg gezellig! Vervolgens zijn we op zn Boliviaans met een taxi naar Mitos gegaan. Dat houdt in dat je zoveel mogelijk mensen in een auto propt XD Mitos is voor Boliviaanse begrippen een club, met DJ en leuke dans muziek! Veel gedanst, veel salsa met Paddy, Shane en Alex en vooral heel veel gelachen! Ik zou eigenlijk met Sven samen naar huis lopen (aangezien hij in het zelfde gastgezin verblijft als ik) maar toen het grootste deel van de groep wilde gaan, wilde hij nog blijven... Gelukkig was Alex zo aardig om met mij mee naar huis te lopen, zodat ik niet alleen over straat hoefde :) !

De volgende morgen, na slechts 3,5 uur slaap opgestaan omdat ik vroeg zou verhuizen naar het vrijwilligersappartement. Echter ben ik pas aan het eind van de middag verhuisd, omdat er momenteel veel gerenoveerd en geschilderd wordt, en er eerst dus schoongemaakt moest worden. `s Middags met ijsjes at the plaza (het park midden in het centrum) geluncht samen met Shane. Erg gezellig en natuurlijk voor mij als ijsliefhebber geen straf, hihi! We werden trouwens wel steeds belaagd door ofwel oude bedelaars ofwel kleine kindjes.

In het apartement leef ik veel meer back to basic, zoals ik had verwacht van Bolivia. Zonder warm water, als de kraan het uberhaupt al doet xD (hoofdpijn van de kou nadat ik mijn haren had gewassen) Het is een grote chaos omdat de andere kamers nog geschilderd worden en het stinkt naar verflucht. Dus ik zet steeds alle ramen wagenwijd open, met het gevolg dat het `s nachts ijskoud is (het vriest hier `s nachts regelmatig). Maargoed, ik heb wel een keuken, dus kan eindelijk weer koken en bakken (YEAH!) en als je door derotzooi heen kijkt is het best mooi en ruim opgezet :) Er woont momenteel alleen een Japanse vrouw, maar die zie en spreek ik amper. Er zouden zondag nieuwe vrijwilligers komen, maar dat is klaarblijkelijk niet gebeurd, dus een beetje lonely. Hoewel ik het ook heel fijn vind om ruimte en rust voor mezelf te hebben, tussen al het socializen met de andere reizigers door!

Zondag zijn we naar de Tarabuco market gegaan. In een minibusje, tussen de locals anderhalf uur dwars door de bergen en dalen van het prachtige landschap van Bolivia! Een bekende markt waar ze daadwerkelijk alles verkopen (van touw tot pannen tot ouderwetse wereld kaarten tot hoge kwaliteit alpaca kleding). Ik heb een alpaca vest en alpaca handschoenen gekocht!!!! Heerlijk warm en die ga ik echt nodig hebben op de Salar!

Naderhand heerlijk gerelaxt bij Mirador (een goed restaurant, met een geweldig uitzicht over Sucre!) en de beste toetjes ever gegeten: crepes met ijs en tropisch fruit! Bovendien kwam er een traditioneel groepje muzikanten, erg leuk en ik hou echt van Indianen muziek! De man kwam naderhand ook nog bij ons zitten en we hebben eeninteressant gesprek gehad over Bolivia, Quechas, Aymaras, hun taal, geloof en rituelen. :)

De update over het vrijwilligerswerk volgt nog!!!

Liefs xx

Reacties

Reacties

jessicA

Heee char!
Leuk hoor wat je allemaal meemaakt:). Ben wel benieuwd naar je ervaringen met het vrijwilligerswerk! Super dat je trouwens langer van het land kan gaan genieten en dus meer kan zien. We volgen je verhalen hier met plezier! Xxliefs

Dave

Hoi Charlotte! Super om over al je ervaringen te lezen! Zo te horen is Bolivia een prachtig land. Echt leuk om zo via je blog meer over het land te weten te komen! Ook mooi dat je toch nog hebt kunnen regelen dat je 2 weken kan reizen. Mijn reactie is een beetje laat, maar ik had nog heel wat van je blogs in te halen na de gezellige vakantie met je broer :). Ik wens je een hele fijne tijd en ik kijk al uit naar je nieuwe verhalen! Groeten, Dave

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active