charlotteschoenmaker.reismee.nl

El mercado, cementerio, clase de espanol

Buenos dias! Nieuwe dag nieuwe avonturen!

Vanochtend met Fiona en Paddy naar el mercado grande geweest: voornamelijk groente, fruit en vlees! Daar heb ik mijn eerste bebida fruta gekocht :D en geprobeerd locals te fotograferen. Vervolgens via Supreme court of justice naar het Simon Bolivar park geweest. Bolivar is de grootste verzetsheld van Latijns Amerika en hij zorgde oa voor de onafhankelijkheid van Bolivia. In het park is een miniversie van de Eiffeltoren, die we hebben beklommen. Daarna wilden we naar El cementario, maar we verdwaalden en kwamen ergens in down town Sucre uit XD In straten waar nooit toeristen komen en het een zooitje is. Maargoed uiteindelijk kwamen we alsnog bij el cementerio. Erg indrukwekkend, de rust midden in een grote stad. En de enorme mausoleums! We zijn via Fiona´s homestay naar de grote supermarkt geweest, waar ze daadwerkelijk alles verkopen behalve een haarborstel... Die ik natuurlijk net nodig had XD

Lekker geluncht, veel in het Spaans gepraat met Sra&Sr en met Sven. Sven heeft trouwens een soorrt gitaar gekocht en aangezien zijn kamer mas o menos boven de mijne is, kan ik mooi meegenieten :) Finita heeft me trouwens gevraagd om een typisch Nederlands recept... Hmm... wat is typisch Nederlands, waarvoor ze de ingredienten hier hebben?

Vervolgens voor de tweede keer Spaanse les. Wederom die hard grammatica geleerd. Alle onregelmatige werkwoorden in alle tijden... Dat blijken er toch best veel te zijn! Vervolgens per werkwoord vragen verzinnen en stellen aan elkaar. Dat is echt goed voor je uitspraak, denksnelheid en zinsformulatie. Daarna gingen we het spel ¨Shaman¨ doen. Dat houdt in dat de een een kaartje krijgt met een foto en daarom heen een verhaal moet verzinnen over de toekomst van de ander. Bij deze mijn toekomst voorspelling door Shane: Morgen ga ik een romantisch diner hebben, over 9 maanden krijg ik een baby en daarna ga ik trouwen en verhuis ik naar Ieland... Hmm ik vraag me af of dit werkelijkheid gaat worden XD (creo que no!) Haha!

Hihi ´s avonds was de stroom uitgevallen en Leo (het dienstmeisje) kon niet bij de stoppenkast, dus gelukkig voor haar was er een Nederlands meiske die wel wilde helpen (ik dus). Ik begrijp trouwens niet waarom ze een stoppenkast zo hoog plaatsen dat je kleine Bolivianen er niet bij kunnen, maargoed dat zal wel aan mij liggen :P

Abrazo grande!

Reacties

Reacties

Chanou

Een typisch Nederlands recept: boerenkool met rookworst!

Charlotte

Hahahaha dat was dus ook het eerste waar ik aan dacht XD Maar ik heb inmiddels het recept van Nederlandse pannenkoeken naar het Spaans vertaald voor mijn hostmama. Dat bleekt trouwens nog best lastig, haha! xx

Femke

Die voorspelling is verkeerd hoor.... Want ik zou toch als eerste een kindje krijgen.... Ierland is wel erg mooi....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active