charlotteschoenmaker.reismee.nl

Academia Latino Americana

Vanochtend de taaltest: wat een drama! Mijn positieve houding ten aanzien van mijn Spaans kennis is volkomen weggevaagd. Blijkbaar zijn ze op de ALA erg gefocust op grammatica, want ik kreeg 6 pagina`s aan grammatica oefeningen en slechts 5 minuten een mondelinge test. (terwijl voor mij juist dat laatste het belangrijkste is, maargoed). Fiona (sco) en Laurie (VS) dachten er precies zo over. We zijn allen voor de middaglessen ingedeeld maar ik zit niet bij hen in de klas. Ik zit samen met Shane, een aardige Ierlander in de klas bij profesora Aleida. We hebben ons wel samen ingeschreven voor de sport, salsa en kooklessen dus ik kom hen zeker nog regelmatig tegen.

Toen ik met hen aan de praat raakte kwam ik er al gauw achter dat ik door het vrijwilligerswerk weinig tijd ga hebben om ook nog veel van het land te zien :( Alles ligt namelijk ver uit elkaar en met de enorme Andesbergen kost het veel tijd om afstand af te leggen. Pff ik wist dat het lastig zou zijn om te reizen in Bolivia, maar zo moeilijk. Ik bedoel ik hou wel van een uitdaging maar dit gaat toch wel heel ver XD Ik wil bijvoorbeeld per se Salar Uyuni, Potosi, Lake Titicaca en Rurrenbaque bezoeken. Dit zijn namelijk dingen die ik nog niet eerder in andere landen heb gezien, en dat was voornamelijk de reden waarom ik naar Bolivia wilde. Hmm... Moeilijk. Laurie adviseerde me om korter vrijwilligerswerk te doen. Zoals ze al zei ``I`m in charge, I`m only in Bolivia once so I better enjoy it!``. Woensdag ga ik met de Senora van het vrijwilligerswerk praten dus dan zal ik overleggen wat er mogelijk is.

De Spaanse les: wat een geweldige les was dat zeg! Eerst flink grammatica opgekrikt. Profesora Aleida is erg aardig, precies en zorgt voor een interactieve les. En er wordt bovenal veel gelachen. Na de pauze was het tijd voor Bolivaanse spelletjes XD Zoals serpiente: een soort ganzenbord, maar dan met in ieder vakje een opdracht in het Spaans natuurlijk. Ik faalde enorm, want ik kwam steeds op de vakjes waarbij je achteruit moest ipv vooruit. Maargoed, Aleida, Shane en ik hebben veel gelachen :) Vervolgens kregen we een verhaal te horen over een Latijns Amerikaanse muzikantenfamilie en daarna gingen we naar de muziek luisteren. (met een cassetterecorder, hoe hip is dat!). Na een stuk te hebben vertaald (na heel vaak luisteren, fijn zo`n vaag accent en een krakende cassetterecorder :p), kwam Aleida op het briljante idee om te gaan karaoken XD Dus moesten Shane en ik het liedje gaan zingen... Jullie begrijpen wel dat dat een enorm succes was he!

`s Avonds braaf mi tarea gemaakt en lekker op tijd gaan slapen. Wat is het trouwens fijn om een lieve, zorgzame mamita te hebben! Ze kwam me extra dekens en thee brengen op mijn kamer, omdat het zo koud was :)

Ik wil nog graag el mercado y el cementario bezoeken en Patty (Australier) en Fiona waren gelijk enthousiast. Dus we hebben voor morgen afgesproken om daar samen heen te gaan.

Hasta manana!

Reacties

Reacties

Laura

Leuk om te horen charlotte! Veel plezier! xxx

jessica

Heee char!
Ik ben je verhalen al volop aanhet volgen hoor! Ik kan het me helemaal inbeelden zoals je het beschrijft, echt leuk gedan. Ben benieuwd naar de volgende verhalen. Hier gaat het er stoffig aantoe haha, badkamer verbouwen zorgt voor de nodige calorie verbranding haha. Take care!! Enjoy!! Xxliefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active