charlotteschoenmaker.reismee.nl

Mujer busca indio!

Lieve familie en vrienden!

Ik moet jullie iets bekennen vrees ik... Eerlijk gezegd denk ik dat ik verslaafd ben

Surprised
... Verslaafd aan reizen! Er bestaat voor deze verslaving echter (nog) geen behandeling, dus er zit niets anders op dan er maar weer aan toe te geven, hihi!
Tongue out


Om een lang verhaal kort te maken (lange reisverhalen zal ik, mezelf kennende, nog genoeg schrijven) ik wilde weer op reis! En ik wilde weer naar Latijns/midden Amerika om Spaans te leren, in gastgezinnen te verblijven en vrijwilligerswerk te doen. Dat is naar mijn mening de ideale manier om een land écht te ontdekken! Bovendien wilde ik naar een land dat nog puur is, dat nog niet ontdekt is door massatoerisme en waar kan dat beter dan in Bolivia?

Een land waar vroeger de Inca's leefden en waar vandaag de dag nog steeds indianen wonen. Een land van uitersten. Het hoge Andesgebergte en het tropisch Amazoneregenwoud. De rijkelijke flora en fauna, maar tegelijkertijd ook het armste land in Zuid Amerika. En natuurlijk de grootste zoutvlakte en het hoogst bevaarbare meer ter wereld. Het enige wat dit land niet heeft is een strand. Voor de rest belooft de Lonely Planet dat Bolivia alles heeft waar je slechts van kunt dromen, én nog veel meer!
Laughing


Dus ik besloot om naar Bolivia te gaan, op zoek naar indianen! En toen alle voorbereidingen treffen... Onder andere de Spaanse lessen, het gastgezin en het vrijwilligerswerk regelen. Een vliegticket boeken bleek lastiger dan verwacht (er gaan namelijk niet veel vluchten naar Bolivia). Dat is dan weer de keerzijde van geen massatoerisme
Tongue out
Maargoed, verder nog een reisverzekering geregeld, laatste vaccinatie laten zetten, mijn Spaans kennis opgefrist, een nieuwe backpack gekocht (vorige was gesneuveld in de modderstroom in CR hé) en ik heb weer een afscheidsfeestje gepland!Eigenlijk is het enige dat nu nog moet gebeuren is mijn backpack inpakken en nog 30 nachtjes slapen!!!
Laughing


Ik verheug me zo erg op deze reis! Ik ben echt al dagen aan het aftellen, haha
Laughing


Liefs en mijn volgende berichtje zal vanuit Bolivia zijn!!
Abrazo y beso!

Reacties

Reacties

Mama Annette

Fijn dat wij weer op afstand met je mogen meereizen!! Nieuwe avonturen, nieuwe vrienden, veel Spaans, en de indianen! Als je maar wel terugkomt naar Nederland...... ????

willem gebuis

de smaak te pakken? Maak er weer een onvergetelijke ervaring van!! Goede reis en take care!!

indra

Oh mooi. Naar de Indianen. Kom je nog wel terug?
Ik ga je volgen. Make it awesome!! xxxxxxxxxxxxxxxx
Veel goeds meissie.

Femke

Wat spannend allemaal! Je gaat er vast een fantastische tijd van maken. Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat meemaken... Take care of you!!!
xxx

els

Lieve Charlotte Wat zal ik je missen maar wat zul je weer heerlijke en super leuke dingen gaan beleven!En wij krijgen van jou weer fijne verhalen wat je daar gaat beleven . Een hele goede reisgewenst en tot over 6weken. Geniet er maar heel erg van Liefs Els

Chanou

En nu is het vanavond al zo ver!

Heel veel plezier in Bolivia, geniet ervan en natuurlijk veel succes met het vrijwilligerswerk!
Opdat je maar veel (indianen)kindjes blij zult maken daar!

Ik ga je zeker volgen, ben benieuwd naar je verhalen en nieuwe ervaringen.

Buen viaje querdio novia! (Hopelijk is dit goed vertaald!)

Liefs van Chanou

opa en oma schoenmaker.

Lieve Charlotte.
Eerst eens vragen of je een goede reis hebt gehad! Ging alles voorspoedig? Komt je verwachting een beetje uit? Wel een enorme ommekeer met alles hier in Nederland, denk ik! Wanneer ga je echt van "start"? We wachten maar eerst op je eerste indrukken en dan zal ik weer op reageren! Lieve Charlotte, heel veel liefs en de knuffels van hier met kusjes van opa en oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active